δωρεάν δοκιμή

30 September 2025

Ωρομέτρηση προσωπικού: Οδηγός για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Η σωστή ωρομέτρηση εργαζομένων και η καταγραφή των βαρδιών αποτελεί καθημερινή πρόκληση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Με την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και του ΕΡΓΑΝΗ 2, η ανάγκη για ένα αξιόπιστο ψηφιακό πρόγραμμα εργασίας γίνεται πιο σημαντική από ποτέ.

Τι ισχύει με το ΕΡΓΑΝΗ 2 και την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Το ΕΡΓΑΝΗ 2 είναι η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Εργασίας που συνδέει σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία απασχόλησης με το κράτος.

Υποχρεώσεις εργοδοτών

  • Κάθε check-in / check-out εργαζομένου δηλώνεται σε πραγματικό χρόνο στο ΕΡΓΑΝΗ 2.
  • Οι άδειες, τα ρεπό και οι υπερωρίες καταγράφονται άμεσα.
  • Το ψηφιακό πρόγραμμα εργασίας πρέπει να δηλώνεται και να τηρείται σύμφωνα με τη νομοθεσία.

Τι ισχύει για τις παραβάσεις

  • Για κάθε περίπτωση απόκλισης της καταγραφής του χρόνου εργασίας από τον πραγματικό χρόνο εργασίας επιβάλλεται πρόστιμο 3.000€.
  • Εάν ο εργοδότης παρεμποδίζει την απόδειξη του πραγματικού χρόνου εργασίας εξαλείφοντας τα στοιχεία το πρόστιμο είναι 4.000€.
  • Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, επιβάλλεται πρόστιμο 10.500€ ανά εργαζόμενο που δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα.

Κλάδοι που εφαρμόζουν ήδη την Ψηφιακή Κάρτα

Η εφαρμογή ξεκίνησε και σταδιακά καλύπτει περισσότερους κλάδους:

  • Τράπεζες και σούπερ μάρκετ.
  • Εστίαση και τουρισμός.
  • Λιανεμπόριο, χρηματοοικονομικά, ενέργεια
  • Σταδιακή επέκταση σε όλο τον ιδιωτικό τομέα.

Για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αυτό σημαίνει ότι η συμμόρφωση με το νέο πλαίσιο είναι θέμα χρόνου, γι’ αυτό είναι σημαντικό να οργανωθούν από τώρα.

Δείτε εδώ όλα όσα αλλάζουν με το νέο νομοσχέδιο για την ψηφιακή κάρτα εργασίας και το ευέλικτο ωράριο.

Γιατί είναι σημαντικό το ψηφιακό πρόγραμμα εργασίας;

Η ορθή διαχείριση των ωραρίων δεν αφορά μόνο τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία. Ένα καλά οργανωμένο πρόγραμμα εργασίας:

  • Βελτιώνει την παραγωγικότητα.
  • Μειώνει τα λάθη στην ωρομέτρηση εργαζομένων.
  • Διασφαλίζει διαφάνεια και δίκαιη αντιμετώπιση.
  • Προστατεύει τις επιχειρήσεις από πρόστιμα.

Προκλήσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

  1. Πολύπλοκα ωράρια και βάρδιες
    Σε κλάδους όπως η εστίαση, το λιανεμπόριο και ο τουρισμός, τα ωράρια αλλάζουν συχνά, κάτι που καθιστά δύσκολη τη σωστή καταγραφή τους.

  2. Ανθρώπινα λάθη
    Η χειροκίνητη καταγραφή σε Excel ή χαρτί οδηγεί συχνά σε λάθη και καθυστερήσεις στην ενημέρωση του ΕΡΓΑΝΗ.

  3. Συμμόρφωση με το ΕΡΓΑΝΗ 2
    Ο νόμος απαιτεί όλες οι αλλαγές να δηλώνονται σε πραγματικό χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε λάθος ή καθυστέρηση μπορεί να έχει κόστος.

JobCard και ωρομέτρηση προσωπικού για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Το JobCard προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύστημα για τη διαχείριση ψηφιακού προγράμματος εργασίας:

Αυτόματη ωρομέτρηση & αποστολή στο ΕΡΓΑΝΗ

Κάθε check-in, check-out ή αλλαγή στο πρόγραμμα εργασίας καταγράφεται και αποστέλλεται αυτόματα στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, εξασφαλίζοντας 100% συμμόρφωση χωρίς άγχος.

Πρόσβαση από οποιαδήποτε συσκευή

Σκανάρισμα QR code, εφαρμογή για κινητά ή χτύπημα RFID κάρτας

Real-time ειδοποιήσεις για αποφυγή λαθών

Το JobCard πριν από τη βάρδια υπενθυμίζει στον εργαζόμενο να κάνει check-in, ενώ αν δεν καταγραφεί η είσοδος ή η έξοδος ειδοποιεί άμεσα τον μάνατζερ.

Εύκολη διαχείριση

Διαχειρίζεστε εύκολα ωράρια, βάρδιες και υπερωρίες, απευθείας από την επιχείρησή σας, χωρίς ανάγκη για τεχνική υποστήριξη.

Cloud υποδομή

99.9% uptime, αυτόματα backups και ιστορικό για 10 έτη.

Δείτε εδώ πώς εισάγετε τα στοιχεία και προγράμματα εργαζομένων από το ΕΡΓΑΝΗ στο JobCard.

Δοκιμάστε το JobCard δωρεάν

Ξεκινήστε σήμερα με 14 ημέρες δωρεάν δοκιμή και δείτε πώς το JobCard μπορεί να απλοποιήσει τη διαχείριση του ψηφιακού προγράμματος εργασίας στην επιχείρησή σας.